En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

lördag, april 4

En liten flicka passade på att bada när tillfälle gavs mitt i stan. Översvämning på Strandgatan, Trollhättan 2007. Vattnet var svinkallt och räckte mig till knäna på det djupaste stället.(var ju tvungen att bada jag med)

Här har jag testat att skära upp en detalj och sätta den framför korten.


Kanske inte den tydligaste texten på bilden, har skurit ut "Bada någon?" och sen satt bakgrundsvelum och 3da det hela. Har svärmor att tacka för de underbara gamla knapparna. Fick en hel burk när hon började röjja hemma.

Det är bra att ha en mamma som letar alternativa detaljer till min scrappbooking på loppisar m.m. Bandet och pajlettdetaljen som här får symbolisera vattendropparna på vindrutan är två sådana fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar