En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

tisdag, december 29

Jul

Är nu i Trollhättan sen ett par dagar och hade tänkt att jag skulle fått avslutat eller iaf fått ordning på spetskanten på SYTYCK utmaningen(sjalen Ingrid) men icke sa nicke. På grund av snö och tekniska fel redan när jag åkte ner på juldagen fick jag inte riktigt den tiden jag ville med stickningen på tåget då det ist för 2 byten blev sisådär 4 st. Väl "hemhemma" så tror jag att jag har stickat 2 varv på sjalen, syrran fick nämligen syn på en lovikkamössa hon blev förtjust och som jag erbjöd mig att sticka om hon köpte garn. Sagt och gjort, mönstret skulle finnas på www.jarbo.se. Det vara bara det att första försöket inte blev rätt mössa så det var bara att börja från början. Bra blev den iaf och garnet räckte till en kort halsduk. Allt klart på 2 kvällar så att hon kunde få den medans jag fortfarande var här. Nu ska jag äntligen sätta fingrarna i sjalen igen, längtar tills den är klar och kan användas.

Julkalenderstickningen blev såsmåningom en väska, var kul att få lära sig lite nya tekniker och gissa sig fram till vad det skulle bli.
Bilder kommer så fort jag kommit hem till Uppsala och kommit till ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar