En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, december 6

Yes, nu är jag på gång...

Det syns inte så tydligt på bilden men det är ca 10 cm med låååånga varv ner till markören. Har nu fått fart och gjort piruetterna baklänges och har bara ett par varv kvar innan jag är nere vid markören och det är dags att göra dem rätt igen. Längtar, för det var riktigt roligt att se hur hålen och maskorna bildade ett fint skirt mönster. Målet är ju dessutom att kunna skryta med den färdiga sjalen när jag kommer hem till Trollhättan över jul.

Jag avslutade kompisen bolero igår kväll, avslutade med en virkad uddkant. Har gjort en i mörkgrått till mig själv men med "vanliga" 3/4 ärmar, den här blev i som ni ser naturvitt och som ni inte ser med puffärmar. Inte min stil alls med puffärmar men kul att ha gjort en modell av varje.

December månad lockar med julkalendrar hit och dit och naturligtvis finns det stickkalendrar. Jag följer 2 stycken. Den ena finns hos drops och innehåller massa roliga mönster
http://www.garnstudio.com/julekalender.php?lang=se

Den andra jag följer och är väldigt sugen på att delta i är den här: http://jdw.blog-city.com/
Någon som har ett förslag på vad det ska bli? Jag klurade först på något slags väska men nu lutar jag nog mer åt ett par muddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar