En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, augusti 22

Ny teknik i dubbelbemärkelse.


Ny dator och ny pysselteknik. Min dator dog för en vecka sen och ville inte visa något på skärmen, ett defekt moderkort visade det sig vara så nu ligger den på skroten. Tyvärr tappade jag de flesta av mina bra att ha länkar med den så nu är det att försöka hitta tillbaks med hjälp av minnet. En av de länkar jag tappade innehöll bland annat en beskrivning på hur man stämplar på ljus. Tur att det finns google, för där hittade jag fler beskrivningar. Enklare än man tror, det man använder är ljus, värmepistol,bakplåtspapper, stämpel + färg och pappersservetter. Bara att stämpla på pappret, klippa ut och sen med hjälp av värmepistolen och bakplåtspappret smälta fast motivet på ljuset. Ljusen här ovan kommer få lite mer dekorationer innan de kommer användas eller ges bort.

2 kommentarer:

  1. Hallå tjejen, hoppas allt är bra med dig!
    Händer ju en hel del på din blog. Har stått still på min ett tag men nu har jag fått upp lite grejjer. Hoppas vi ses något hos Monica framöver, som det ser ut nu så har jag tid att komma först i sep, jobbar ju nu o så...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej hej,
    hoppas allt är bra och att du haft en bra sommar!
    Vilken kul idé att stämpla på ljus, det har jag nog inte sett förut! Det blir inge pyssel hos Moniva för mig den här veckan men nästa hoppas jag att jag ska hinna.
    Kanske ses då! Ha det bra!

    SvaraRadera