En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, juni 18

Somriga instickade hörlurar!















Mitt lilla projekt under helgen växte med tiden, från början hade jag bara tänkt att sticka in mina hörlurar till telefonen men ju mer det blev stickat desto mer kände jag att det var en blomstjälk jag höll i.
Efter en djupdykning i min stora garn(skatt)kista hittade jag lite tunnare tråd som jag en gång i tiden använde till att knyta vänskapsarmband av, dessa gicks igenom och jag hittade en grönmelerad och en ljusblå tråd som blev perfekt till blad och blåklockor. Mönster till blåklockor och delvis till bladen hittade jag i  böckerna 100 blommor att sticka och virka och i uppföljaren 75 småkryp att sticka och virka. Nu hoppas jag bara att jag sytt fast dem ordentligt så de inte slits av när man använder hörlurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar