En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

lördag, juni 16

Rabarber i stora lass!




















Jag har lagt rabarber på svärmors rabarber, har plockat i 2 omgångar med en dryg veckas mellanrum och det syns knappt att jag har tagit några. Har numer ett helt frysfack i vår extra frys fullt så förhoppningsvis så kommer vi kunna göra rabarberpaj fram till nästa sommar. Testade kompisens tips om rabarberfrallor, men hade inte dinkel som det skulle vara. Smakade ok, men inte så mycket rabarber som jag trodde det skulle göra.
Bland garn och papperspysslet det sista har det mest blivit försök till att spinna eget sjal/sockgarn (blir sytrådstunt och går av stup i kvarten *muttrar*) och små försök till att lära mig att göra egna mönster till cameon. Började ett litet enklare stickprojekt häromkvällen som jag jobbar på att få klart, har snart grunden klar som sedan ska dekoreras lite innan jag förhoppningsvis är nöjd. Vad det är får ni se här om någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar