En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, juli 23

Vikingateknik

Pillar med lite av varje just nu, det blir lite scrappande och lite plockandes ur garnkistan för att hitta ofärdiga projekt att avsluta eller garn att ta slut på.
Ett av projekten som låg och väntade var en mössa jag började nålbinda förra sommaren efter att vi hade vart på Birka. Den lades undan för att jag inte trodde jag hade någon rest av lovikkagarn kvar, men se där hade jag fel. Hittade ett nystan när jag rotade runt i garn(skatt)kistan och kunde avsluta den.
Var lite trixigt att komma ihåg hur jag gjorde när jag nålbinde då häftet med instruktioner inte är så supertydligt. Tur att man kan hitta lite hjälp på youtube.  Mössan kanske inte blev den snyggaste jag har gjort men den känns väldigt tjock och varm. Kan behövas om det blir en kall vinter till, då jag ska cykla till jobbet. Ska försöka mig på att göra nålbundna armband någon dag när tiden räcker till.

1 kommentar:

  1. Hallå!
    Mössan ser verkligen varm ut, bra när vintern kommer :)
    Den lilla etiketten med texten Poison har jag klippt ut från ett papper i Primas serie Almanack. Ha det bra!

    SvaraRadera