En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

tisdag, augusti 14

Hemmagjorda dekorationer.

Tyvärr vred sig bilden och jag orkar inte vända den rätt.  Det här är en bild av min morfar som ung. Fotografiet är fotograferat och sen framkallat på matt fotopapper och med en vit canvas(tror jag det hette) ram runt.
Alla dekorationer förutom bradsen är hemgjorda.

 Kugghjulen skar jag först ut med cameon, finns fina dies på bland annat Rox om man nu inte har lyxvarianten.
Sen fäste jag biltemas metalltape på dem och gnuggade fast dem lite grand innan jag skar ut dem för hand. Har du en die att köra i tex. cuttlebuggen så kan du sätta tapen innan du stansar ut dem.
Sen började jag kleta: Vit gesso som jag lät torka lite grand innan jag torkade av lite här och där med en pappersbit och till sist massa mist i olika kulörer.

Swirlen är gjord med pearlmarker på en plastbit á la OH eller lite styvare förpackningsplast.

Blomman är bara utskuren och sen färgad med inkagold i brons, silver och guld.

I den vita rutan kommer jag lite senare skriva lite information om min morfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar