En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, februari 18

ATC

 Extra tävlingen på träffen gick ut på att man skulle göra 5 st ATC kort. Tyvärr fick jag lite tidsbrist och fick lämna in ett par halvfärdiga. Nu har jag gjort den klara hemma i lugn och ro.
Klockorna har fått crackle accent på sig, blinget är ett band jag hittade på "Ladan" i Vänersborg sen kommer några kugghjul från gamla klockor och resterande detaljer är egengjorda av bivax och akrylfärg.

The extra challenge on the scrapmeeting in the shop was to make 5 ATC cards. I was short of time and only half finished when the time was due.  I finished them back home instead.
The clocks have gotten some crackle accent, the bling is a band bought at "Ladan" in Vänersborg. Some coggs are from old clocks and the rest is made from beeswax and acrylicpaints.



Som jag skrivit i ett inlägg i höstas blev jag lite kär i tekniken jag använde mig av när jag gjorde "skattkistan". Självklart var jag tvungen att göra ett par ATC i den, mycket bara för att få nöjet att kladda loss lite.

As I told you before, I fell in love with the technic i use when i did my "treasurebox" earlier this winter. I just had to do some ATCs with it. A lot just to get the pleasure to get messy and dirty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar