En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

tisdag, mars 5

Inspirerad!

Inspirerad av alla som var på kurs när Finnabair var här i sverige förra helgen har jag gjort en layout i hennes klet och kladd stil.

Jag har inte så mycket metallskrot som hon brukar på den här sidan, mest för att jag inte hitta så mycket "skrot" som jag tyckte passade in. Det får bli på nästa layout.
Sidan är gjord på ett vitt ark från ett av mina album, påkladdat är gesso, distress stains, alcoincs och mister av det olika slag. För övrig har jag använd, egengjorda kaffefiltersblommor, chipboard vingar, blingstenar, knapp, utstansade kugghjul, köpta blommor av olika slag, hjärtbrad, en snörstump och sist men inte minst en canvasfjäril .

Inspired by everybody who took Finnabairs classes  last weekend here in Sweden, I've tried to make one of her messystyled layouts.

I've not used as much metalscraps as she use to mostly because I didn't find any I like to put on the layout. Maybe next time.
I have used a white leftover sheet from an album, gesso, distress stains, alcoincs, mists, masks, chipboard wings, bling, homemade coffeefilter flowers, button, a piece of string, flowers, a canvas butterfly and homemade paper cogs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar