En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, november 17

Gelliplate!

För ett bra tag sen såg jag Mr. Andy Skinner använda sig av en gelliplate för att trycka sina egna mönster och motiv. Såg riktigt roligt ut, men jag har inte haft lust att lägga massa pengar på något som jag är osäker på om jag kommer använda mer än 1 gång. Lite senare såg jag att någon hade gjort sin egen men la aldrig receptet på minnet, men där fick jag hjälp från AngelicaS som snällt gav mig sitt recept. Jag rörde ihop en halv omgång och satte igång när det hade stelnat. Massa färg, stenciler, masker, verktyg och färdiga tryck överallt.

När jag höll på så föll jag pladask för en stencil från Panduro och kände att jag ville fortsätta använda den. Ett mobilskal råkade hamna i mina händer och på det kladdades det modelpasta genom stencilen och sen fick den lite glimmermist i olika färg och lite embossingpulver innan den lackades. Supernöjd.


A while ago I saw Mr. Andy Skinner use a Gelliplate to create his own prints. Looked fun to me, but I wasn't prepare to pay for something I might use only once. On one forum or blogg I found a reciepe to do my own but forgot about it until AngelicaS gave it to me. 
I mixed it all togheter and started. There was paint, masks, stencils, tools and papers all over. And while I was printing I fell in love with a stencil from Panduro and decided to use it on another project.  As it happends a cellphonecase lay around and I just happend to use some modelpaste, glimmermist and som embossingpowders on it =)

2 kommentarer: